Én ting er vigtigere end noget andet

Bagved personlige træningsprogrammer, ligger temaet “Træn korrekt”

At ”træne korrekt” er nok det ene emne der altid popper op hos atleter når de skal begynder at træne. Man skal ikke surfe rundt meget, for at finde alverdens forskellige træningsplaner. Problemet er bare de er ikke lavet til dig og derfor ved du ikke om du træner korrekt. 

Her er 4 typiske fald grupper ved standard træningsprogrammer

10% øgning

Det er anbefalingen at have 10% øgning pr. uge, men 10% ud fra hvad? og hver uge?

Restitution er nøglen

Det er både ugentlig restitutionsdag og månedlige restitutionsuger. Disse er nøglen til din fremgang.

Vær skadesfri

Bliver du skadet, stopper din træning. Derfor skal du træne 80% mængde og 20% tempo.

Tiden

Hvor meget har du i hverdagen? Der findes mange gode måder at få træningen tilpasset 

Træner du korrekt?

Jeg er drevet af at gøre andre dygtigere

Udtagelser fra atleter der har trænet korrekt og opnået deres mål

Har fulgt Mikio´s træningsplan der er tilrette det jeg kan og har på 14 dage målbart forbedret mig.

I går løb jeg 7 km stigningsløb 30 sek hurtigere end første gang og med en gennemsnitspuls der er 12 slag lavere end første gang jeg det det. 
Det virker det shit

Udtalelser fra
Jan Almskou

SundhedsZonen

Jeg har trænet her hos Mikio frem til min 1/2 jernmand. I de 6 mdr, har jeg haft en træner der har motiveret, og støttet op når der har været behov.

Mikio har været fleksibel og en tålmodig træner, der til tider har måtte forklare mig vigtigheden i at følge det træningspas der er planlagt den gældende dag.

Det har været en fornøjelse at gøre brug af Mikios store viden til råd og vejledning, og når jeg, sikkert igen, vil lave en ny 1/2 jernmand, er Mikio uden tvivl han jeg vil vælge igen.

Kan varmt anbefale et træningsforløb hos Mikio.


Udtalelser fra
Carina Damborg Jensen

Mit mål var en 1/2 ironman men jeg kunne ikke crawle 50m, havde aldrig haft en våddragt på. Mikio var god til at lære mig teknikken og i dag svømmer jeg snildt 2 km i open Water – elsker det Mikios ugentlige strukturere træningsprogram holdt mig fast på mit mål og var afgørende for at jeg endte med at gennemføre. Hans tro på at jeg kunne klare det betød meget da jeg selv indimellem tvivlede.

Min største sejr var da jeg gennemførte svømmedelen i open Water, noget jeg havde været så bange for, jeg følte mig som en vinder da jeg stod op af vandet

Udtalelser fra
Anne-Mette Høier

UUC Maglemosen

Jeg gjorde det…Jeg gennemførte min første halve ironman Øresund 2016 – og Mikio var en fantastisk hjælp…

Han gav mig hele tiden gode træningsplaner, masser af sparring, tips til gode stævner og tons af selvtillid (når jeg tvivlede på mig selv) Tak fordi du havde mig i hånden hele vejen… kan kun anbefales…

Bedste hilsner fra helt almindelig kvinden (46 år) i den tunge ende og som kun havde dyrket lidt små-tri Måske vi skulle kigge på en mere en dag?

Udtalelser fra
Katja Hougaard

Kundeservicechef Gyldendal

Kontakt mig

Tøv ikke med at kontakte mig, hvis du har spørgsmål eller ønsker at høre mere.

Kontakt mig

Fri løbetest